سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1مولتی‌متر inolab Multi 9430 ساخت کمپانی WTW آلمان306004376233000133000
بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

بیماری‌های گوارشی علت مرگ ۱۰ هزار ایرانی در یک سال

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: شیوع بیماری‌های گوارشی که علت تقریبا ۱۰ هزار مرگ در ایران طی سال ۲۰۱۶ بوده است، اتخاذ سیاست های جامع برای پیشگیری از بیماری‌ها را تبدیل به یک ضرورت غیرقابل انکار کرده است.


بیماری‌های گوارشی علت مرگ  ۱۰ هزار ایرانی در یک سال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس ، رضا ملک‌زاده در ارتباط با بیماری‌های غیرواگیر در کشور اظهارداشت: با بهره مندی از روش‌های پیشرفته آموزش به مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و مراقبت‌های حین بیماری و ارتقای دانش تخصصی مراقبان نظام سلامت بویژه پرستاران، می توان از عود بسیاری از بیماری ها و مراجعه مکرر مردم به بیمارستان‌ها به دلیل ناآشنایی با روش‌های مراقبتی و نحوه مصرف داروها و در نهایت از تحمیل هزینه های بی دلیل بیماری ها به مردم کاست و زمینه ای را فراهم کرد که سلامت صرفا در بیمارستان‌ها جست و جو نشود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: شیوع بیماری‌های گوارشی که علت تقریبا ۱۰ هزار مرگ در ایران طی سال ۲۰۱۶ بوده است، اتخاذ سیاست های جامع برای پیشگیری بیماری‌ها را تبدیل به یک ضرورت غیرقابل انکار کرده است.

وی یکی از روش‌های موثر برای دستیابی به این هدف را استفاده از توانایی و ظرفیت دانش و تخصص  پرستاران دانست و گفت: ۱۵ سال پیش، در بازدیدی که از دانشگاه پنسیلوانیا داشتم متوجه شدم که بخش عمده ای از فعالیتهای درمانی و تحقیقاتی دانشگاه توسط پرستاران انجام می شود و همین امر سبب سرعت یافتن برنامه های پیشگیری و درمان بیماری ها شده است؛ لذا این برنامه را برای اجرا در ایران، پیشنهاد کردم که به دلایلی تاکنون به اجرا در نیامده است و امروز با پیگیری های فراوان زمینه اجرای آن فراهم شده است.

رئیس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای دوره آموزش مهارتی و حرفه ای مراقبت پرستاری در بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان توسط این پژوهشکده  از اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد گفت: این دوره فراخوان آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: یکی از دوره های حرفه ای است که هدف آن تربیت پرستارانی با دانش و مهارتهای بهتر و تخصصی تر در زمینه بیماری ها، روش های تشخیصی و درمانی، مراقبت های لازم، آماده سازی و حمایت‌های روحی، جسمی و اجتماعی برای بزرگسالان مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های دولتی، درمانگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی، مطب ها و مراقبت در منزل در زمینه های بهداشتی، پیشگیری، درمانی، حمایتی، هماهنگی و توانبخشی است.

ملک زاده،  علاوه بر افزایش دانش و مهارت تخصصی پرستاران در زمینه خدمات تخصصی گوارش شامل اندوسکوپی و … ، به ذکر دیگر نتایج مهم اجرای این دوره پرداخت و در این زمینه، به حجم بالای مراجعه بیماران گوارش به مطبها و کلینیکهای تخصصی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من،  یک پرستار می تواند تا ۳۰ درصد فعالیتهای یک پزشک در مطب را بر عهده گیرد. این امر سبب خواهد شد ضمن تسریع در رسیدگی به امور بیمارانی که به دلیل عدم امکان دسترسی به پزشکان در شرایط گوناگون، با مشکلاتی مواجهند، آنها را در یافتن پاسخ بسیاری از پرسشهای مرتبط با مراقبت از بیماری مبتلابه، کمک کرد.

وی گفت: اجرای چنین برنامه ای ضمن کمک به اشتغال پرستاران ، به افزایش میزان درآمد آنها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته وی، شرکت در دوره آموزش مهارتی و حرفه ای مراقبت پرستاری در بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان، آزمون سراسری ندارد و پرستاران علاقه مند از طریق مصاحبه ، جذب دوره شده و در پایان گواهینامه دریافت می کنند. این دوره، شامل ۷۲ ساعت برنامه آموزشی پرستاری تخصصی گوارش و ۲۸۸ ساعت مهارت آموزی شامل آموزش تخصصی در بخشهای بالینی است.

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )
تاریخ ارسال :  1397/11/16     
تعداد مشاهده :3756
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پزشکی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 71
تاریخ :1403/2/27
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.